Learning OutcomesCapaian Pembelajaran

Learning Outcomes :

  1. Mastering science and technology on the management of natural resources and development
  2. Mastering policy of environtmental development and regional planning
  3. Able to produce basic models, methods and / or basic techniques of innovative and testable for addressing environmental issues
  4. Able to analyze environmental problems at micro, meso, and / or macro levels and to formulate some efforts to solve problems by using inter-disciplinary approaches
  5. Skilled practicing to be being planners, consultants, researchers, managers and environmental assessments
  6. Having characteristics of environtmental manager (leadership, managerial,  working in team, etc.)
  7. Having high ethic and sensitivy on environtment problems
  8. Able to develop concepts and carry out scientific research in the field of environmental resources and development with inter-disciplinary, multi-disciplinary and trans-disciplinary approaches independently or in collaboration with other researcher or institution
  9. Able to communicate the research results orally and in writing in the field of environmental resources and development as well as publish in national or indexed international journals

Capaian Pembelajaran PSLP :

  1. Menguasai IPTEK pengelolaan sumberdaya alam dan pembangunan
  2. Menguasai kebijakan pembangunan lingkungan dan perencanaan pembangunan wilayah
  3. Mampu menghasilkan model dasar, metode dan/atau teknik dasar yang inovatif dan teruji untuk menangani masalah lingkungan
  4. Mampu menganalisis masalah lingkungan pada tingkat mikro, meso, dan/atau makro dan merumuskan upaya pemecahan masalah dengan menggunakan pendekatan interdisiplin
  5. Terampil praktek menjadi perencana, konsultan, peneliti,  pengelola dan environmental assessment
  6. Memiliki karakter manajer lingkungan (leadership, managerial,  working in team dll.)
  7. Mempunyai etika dan kepekaan yang tinggi terhadap permasalahan lingkungan
  8. Mampu mengembangkan konsep, dan melaksanakan penelitian di bidang pengelolaan sumberdaya lingkungan dan pembangunan dengan pendekatan inter-disipliner, multi-disipliner dan trans-disipliner baik secara mandiri maupun bekerjasama dengan peneliti atau lembaga lain
  9. Mampu mengkomunikasikan hasil penelitiannya secara lisan dan tulisan di bidang pengelolaan sumberdaya lingkungan dan pembangunan serta   mempublikasikannya    dalam    jurnal nasional atau internasional yang terindeks;